Jaren geleden reed ik in een Vitara en dacht ik: “Als ik later groot ben koop ik een echte Jeep”. Het kwam er niet echt van maar op een evenement (waar ik nog wel eens heen ging om het gevoel op te halen) kwam ik Steve (Diggler) tegen. Hij stond lekker met zijn Jeep met knallende uitlaten in de bagger te raggen. Zoals ik wel vaker op dat soort evenementen deed, sprak ik hem aan en vroeg of ik mee kon rijden. Dit was geen probleem en toen het evenement na een uurtje was afgelopen vroeg hij of ik zin had om over een paar weken mee te gaan naar de Ardennen want zijn vrouw vond dat allemaal niet zoveel aan. Tuurlijk, zei ik en we wisselden onze telefoonnummers uit. 

Na nog wat telefonisch contact te hebben gehad was het zover. In de vroege ochtend reed ik naar Werkendam (waar Steve dus woont) en vertrokken we naar Bouillion. (Meer over de ervaringen daar kun je lezen op de Jeep Trips pagina.)     

Dit was zo’n succes dat ik besloot niet nog een jaar te wachten en ging op zoek naar een Jeep. Na veel zoeken heb ik hem dan gevonden. Het betreft een matzwarte Wrangler met de neus van een CJ. Uiteraard is geen Jeep hetzelfde, je koopt hem immers niet, je bouwt hem. En is wat aan verbouwd! Toen ik m kocht was ie nog redelijk standaard. Wel zat er al een  Weber carburateur, Clifford headers (spagetti uitlaatspruitstuk), een Mufler, een 2"bodylift en 33" AT banden op/onder.

Al snel heb ik er een 4" verenlift met bijbehorende schokbrekers van Trailmaster onder laten zetten. Ook de kuipstoeltjes met 4 punts gordels en wat RVS accessoires heb ik er het eerste jaar op gezet.

Nu, bijna 10 jaar later, is alleen het chassis, de vooras, de body (afgezien van de schade van een rollover in Marsoupe) en het dashboard nog zoals ik m kocht :-) Onderstaand de specs:

- full roll cage
- Winch back
- Quadrajet carburateur
- Sidepipes (Cherry Bombs)
- TF999 automaat
- NP231 tussenbak
- slip yoke eliminator kit
- heavy duty CV aandrijfas achter
- custom made verstevigde aandrijfas voor
- TJ axle shafts in front axle
- Spring Over Axle
- Detroit locker achter
- LockRight locker voor
- Dana 44 achteras
- 4.10 R&P
- 35x12,5 Baja Claws
- Steering brace
- anti wrap bar
- geen swaybar/Pannaert stangen
- Warn 9000 Mil winch
- heavy duty radiator
- Optima redpack accu
- heavy duty tire carrier
- div RVS onderdelen
- 2" bodylift
- custom verenpakket en Trailmaster shocks
- verstelbare kuipstoelen met 4 punts gordels
- 40 kanaals 27MC